Rally auta před "Skupinou B" měla z větší části pouze pohon zadních kol - např. Lancia Stratos.
v roce 1979 FISA povolila pro rally pohon všech kol automobilů. Automobilky si však mysleli že tudy cesta stejně nevede, 4x4 pohon byl technicky komplikovaný a těžký. Audi, jež byla do té doby zapsaná jako automobilka, co dělá auta pro důchodce si chtěla zlepšit reputaci. Vsadila právě na pohon všech kol a v roce 1980 představila svůj model Quattro.
Jelikož audi ještě nemělo vyrobeno odpovídající počet kusů k homologaci a quattro probíhalo zatím vývojem, startovalo na závodech jako předjezdec. Na jedné z rally měl však Hannu Mikola s tímto "testovacím" vozem o 9 minut lepší čas než nejrychlejší závodní automobil.
Pohon obou náprav umožňoval vozům Audi přenést na povrch mnohem větší výkon. „Čtyřkolky“ se zároveň ukázaly být mnohem ohleduplnější k pneumatikám, Audi tedy mohlo používat mnohem měkčí směsi a nadále tak zvyšovat trakci. Přesto i Audi mělo pár vad na kráse, díky nimž mohla Lancia zvítězit v poháru konstruktérů v roce 1983. Nevýhodou audi byl motor umístěný vpředu. Quattro začínalo být nespolehlivé, neohrabané a přestávalo vítězit.
Zajímavostí je, že audi testovalo Quattra na polygonu JZD Slušovice. Dokonce se tam objevil i typ s motorem uprostřed, což by mohlo vrátit quattro zase na stupně vítězů. Konec skupiny ale přišel dřív než byl tento typ nasazen.