Lancia Stratos

Rally: Lancia Stratos

Triko s krátkým rukávem, bavlna

Druh
Velikost
Barva
Zvolená varianta není k dispozici. Reset vybraných parametrů.
540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč od 460 Kč
Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Zvolte variantu

Lancia Stratos nebyla vyvinuta pro rally skupinu B, skupina B vznikla v roce 1982 a to stratosu bylo už 10 let.
Rally jezdila auta vycházející ze sériově vyráběných modelů. Zatímco Lancia Stratos byl vůz,který se nepodobal žádnému civilnímu, ani závodnímu vozu té doby. Byl primárně sestrojen pro rally a vedl k vývoji výkonných automobilů skupiny B a nakonec i dnešních WRC.
Předpisy vyžadovaly stavbu alespoň pěti stovek kusů, v roce 1974 byla hranice snížena na 400. 400 bylo číslo, o kterém si federace myslela, že odradí stavby aut primárně pro závodní účely. 
Neodradilo to ale Lancii a Stratos potřebnou homologaci získal. Postavila tak celý rally svět vzhůru nohama. Nejen, že se jednalo o speciál, ale i vzhled se vymykal všemu co tu bylo. Vychází z konceptu slavného Bertoneho. Bertone navrhl a postavil vůz s využitím komponentů skupiny Fiat, která vlastnila Lancii ale také Ferrari. A odtud právě míří srdce Stratosu. Ferrari Dino zrovna končilo výrobu, a 500 agregátů ze závěrečné série bylo použito právě pro stratos. Vidlicový šestiválec byl umístěný napříč za sedadly řidiče a spolujezdce pod výklopnou zádí. Pohon všech kol byl v éře Stratosu hudbou budoucnosti, poháněny byly jen zadní kola. 
Aby nedocházelo k ohrožení postavení Ferrari ve světě sportovních vozů, byl šestiválec o objemu 2,4 l naladěn na 190 koní. I tak to Stratosu stačilo k akceleraci z klidu na 100 km/h za necelých pět sekund. Maximální rychlost byla kolem 230 km/h, což je na rally vůz víc než dost. 
Třikrát po sobě získala Lancia Pohár konstruktérů.(1974, 1975 a 1976) 
Pro další automobilky byl Stratos pohromou. Pokud chtěli držet krok, museli se přizpůsobit. Nicméně ne všem se to během sedmdesátých let podařilo. Byla to ale předzvěst příchodu nové éry.
Prvním zástupcem Lancie ve skupině B byl Lancia 037 Rally. Měl navázat na rally úspěchy Lancie Stratos. 
Stratos dožil v rukách soukromých jezdců až do vypršení homologace na konci roku 1982.

Jméno značky: Lancia
Kategorie: AUTA