Peugeot 205 Turbo 16 je nejúspěšnější rally vůz francouzské automobilky.
Otcem projektu Peugeotu 205 Turbo 16 je bývalý spolujezdec, pozdější manažer týmu Ferrari F1 a současný prezident FIA Jean Todt. V říjnu 1981 bylo založeno nové sportovní oddělení Peugeot Talbot Sport a začal vývoj soutěžního speciálu.
Prvním postaveným prototypem byl Peugeot 309 s pohonem zadních kol. Bylo však jasné, že takový vůz nebude stačit na konkurenci v podobě Audi Quattra. Když tedy měl být v roce 1983 veřejnosti představen model 205 soustředila se snaha vyrobit speciál právě na bázi tohoto modelu. O rok později, na podzim 1982 začaly být testovány komponenty a přes zimu byl vyroben první prototyp turbo 16 pro skupinu B. Byl představen 16. února 1983. Ve stejné době už naplno naběhla i sériová výroba modelové řady 205.
Stejně jako u ostatních speciálů měla 205ka motor umístěný za předními sedadly a poháněna byla všechna kola.
Prvním ostrým startem byla Korsická rallye 1984. Ari Vatanen tam vybojoval čtvrté místo. Již v této sezoně získávají vozy první tři vítězství a tým Peugeot Sport končí celkově třetí za Audi Sport a Lancia Racing.
Po vyladění však 205 vládla světovému šampionátu ve dvou po sobě následujících letech 1985 a 1986. Audi výrazně ztrácí a daleko vzadu se trápí Lancie, která doplácí na nedostačující zadní náhon své 037 Rally.
Pohon čtyř kol v soutěžním autě byl sice synonymem pro Audi, ale poměrně velká Quattra proti malým, lehkým Peugeotům neměla šanci. Ač se v Ingolstadtu snažili jak chtěli (krátké Quattro Sport a následně oplastovaná S1), suverenita kterou Audi vládlo do roku 1984 se již nevrátila.
Peugeot dokázal skloubit mrštnost Lancie s dravým výkonem Quattra a tak se z něj stal král všech povrchů.
Po zrušení skupiny B se Francouzi s 205 pustili i do Dakaru, kde opět dominovali.