Peugeot 205 Turbo 16

Rally skupina B: Peugeot 205 Turbo 16

Triko s krátkým rukávem, bavlna

Druh
Velikost
Barva
Zvolená varianta není k dispozici. Reset vybraných parametrů.
540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč od 460 Kč
Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Zvolte variantu

Peugeot 205 Turbo 16 je nejúspěšnější rally vůz francouzské automobilky.
Otcem projektu Peugeotu 205 Turbo 16 je bývalý spolujezdec, pozdější manažer týmu Ferrari F1 a současný prezident FIA Jean Todt. V říjnu 1981 bylo založeno nové sportovní oddělení Peugeot Talbot Sport a začal vývoj soutěžního speciálu.
Prvním postaveným prototypem byl Peugeot 309 s pohonem zadních kol. Bylo však jasné, že takový vůz nebude stačit na konkurenci v podobě Audi Quattra. Když tedy měl být v roce 1983 veřejnosti představen model 205 soustředila se snaha vyrobit speciál právě na bázi tohoto modelu. O rok později, na podzim 1982 začaly být testovány komponenty a přes zimu byl vyroben první prototyp turbo 16 pro skupinu B. Byl představen 16. února 1983. Ve stejné době už naplno naběhla i sériová výroba modelové řady 205.
Stejně jako u ostatních speciálů měla 205ka motor umístěný za předními sedadly a poháněna byla všechna kola.
Prvním ostrým startem byla Korsická rallye 1984. Ari Vatanen tam vybojoval čtvrté místo. Již v této sezoně získávají vozy první tři vítězství a tým Peugeot Sport končí celkově třetí za Audi Sport a Lancia Racing.
Po vyladění však 205 vládla světovému šampionátu ve dvou po sobě následujících letech 1985 a 1986. Audi výrazně ztrácí a daleko vzadu se trápí Lancie, která doplácí na nedostačující zadní náhon své 037 Rally.
Pohon čtyř kol v soutěžním autě byl sice synonymem pro Audi, ale poměrně velká Quattra proti malým, lehkým Peugeotům neměla šanci. Ač se v Ingolstadtu snažili jak chtěli (krátké Quattro Sport a následně oplastovaná S1), suverenita kterou Audi vládlo do roku 1984 se již nevrátila.
Peugeot dokázal skloubit mrštnost Lancie s dravým výkonem Quattra a tak se z něj stal král všech povrchů.
Po zrušení skupiny B se Francouzi s 205 pustili i do Dakaru, kde opět dominovali.

Jméno značky: Peugeot
Kategorie: AUTA