Renault 5 Turbo

Rally skupina B: Lancia 037 Rally

Triko s krátkým rukávem, bavlna

Druh
Velikost
Barva
Zvolená varianta není k dispozici. Reset vybraných parametrů.
540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč od 460 Kč
Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Zvolte variantu

Renault R5 Turbo 
Jízdní vlastnosti měl R5 TURBO téměř dokonalé. Byl široký skoro stejně jako dlouhý, podobně jak motokára.
V roce 1980 se na start korsické rally postavilo 7 vozů, které se díky svým malým rozměrům a ohromnému výkonu na složitých točitých silnicích rychle odpoutaly od svých pronásledovatelů. Favoritem soutěže se stal J. Ragnotti, který si vypracoval náskok v řádu minut. Závod však kvůli závadám nedokončil. 
Na asfaltu byl vyjímečný, ale na nezpevněném povrchu autu rychle docházel dech. Na blátě se auto vyloženě trápilo a motor vylepšený turbem se uprostřed vozu hodně přehříval. Další vývoj byl i tak jen ve znamení drobných změn podvozku, konkurenci se u Renaultu snažili dohnat neustálým zvyšováním výkonu.
V roce 1985 nastupuje Renault s typem R5 Maxi Turbo na již jedinou asfaltovou rally - Tour de Corse. Miniaturní Renault (v porovnání s Audi, Nissanem, opelem apod.) má sílu 400koní. Na úzkých klikatých silničkách využívá svého potenciálu a nedává nikomu z konkurence šanci. Renault se konečně dočkal a jeho tovární stroj získal prvenství v Mistrovském šampionátu. Je to první ale zároveň i poslední vítězství, tovární tým v témže roce opouští rally.

Jméno značky: Renault
Kategorie: AUTA