Škoda 200 RS

Rally: Škoda 200 RS

Triko s krátkým rukávem, bavlna

Druh
Velikost
Barva
Zvolená varianta není k dispozici. Reset vybraných parametrů.
540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 540 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč 460 Kč od 460 Kč
Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Do 14 dnů Zvolte variantu

Škoda 180/200 RS byly prototypy závodní Škodovky odvozené od Škody 110 R. Změny se týkaly silného motoru o objemu 1,8 l a 2,0 l, zadní náprava s převodovkou Porsche a zvenčí nízká střecha, žádné nárazníky a zvětšený rozchod kol. Byly vyrobeny 2 kusy 200 RS a jeden 180 RS. Maximální rychlost byla u 180 RS 210 km/h a u 200 RS 250 km/h.

Pro rok 1974 se plánoval první ročník nové automobilové soutěže – Rallye Škoda. A když byla automobilka hlavním partnerem nového motoristického podniku, chtěla pro novou soutěž připravit i speciální automobil schopný zvítězit. Domácímu šampionátu tehdy kraloval Vladimír Hubáček s vozem Alpine A110. To byl už tehdy v podstatě radikálně upravený sportovní automobil odvozený z Renaultu s ohledem na účast v rally. A v Itálii se právě rodila legendární Lancia Stratos HF, speciál od počátku navržený pro závody na nezpevněných cestách. Škoda se rozhodla, že postaví svůj vlastní závodní automobil s velkoobjemovým motorem. Jelikož ale nebyla šance splnit výrobu homologační série, nedostal vůz nikdy mezinárodní homologaci a mohl startovat jen na domácích soutěžích. 

Už v roce 1975 se ale rozběhla kariéra typu 130 RS, který mohl soutěžit i v zahraničí a jezdci s ním vybojovali řadu cenných vítězství. Typ 200 RS ale zůstane navždy prvním RS v historii Škody.

 

Jméno značky: Škoda
Kategorie: AUTA